DANIEL BAUDIN LUNDSTRÖM

Daniel Bild.jpg

Daniel är en driven och utpräglad förändringsledare. Att skapa förutsättningar till ökad effektivitet, arbetsglädje, sammanhållning och genuin vilja till samt förståelse för utveckling och förbättring i organisationen är hans signum. Att utveckla och skapa resultat ligger helt enkelt i hans DNA.

Daniel är examinerad marknadsekonom vid IHM. Han har även genomfört UGL, UL och är certifierad i DISC.

Med över 15 års erfarenhet från ledande befattningar såsom Försäljningschef, Försäljningsdirektör, Digital Sales Director och Senior Management Consultant har han gedigen kunskap i ämnet ledarskap. Under denna tid har han även skaffat sig stor erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Utöver ämnet ledarskap har Daniel även stor kunskap inom försäljning, marknadsföring och digitala annonslösningar - allt från programmatisk banner- och online videoannonsering till leadoptimering.

 

ANN-CHARLOTTE BAUDIN

Ann-Charlotte är en riktig "CHANGE MAKER". Att göra skillnad är ett mantra. Utmaningar stimulerar. Förändring utvecklar. Att skapa resultat ligger i hennes DNA. Med en stor portion energi och entusiasm tar hon sig an utmaningar och team, gör skillnad och kombinationen nyfikenhet och att aldrig riktigt helt bli nöjd är en framgångsfaktor. Nya möjligheter finns alltid runt hörnet och som kan leda till nya framgångar. 

Ann-Charlotte har 15 års egen erfarenhet inom ledarskap och ledningsgruppsarbete genom seniora roller som VD, Affärsområdeschef, Försäljningschef, Digital produktchef, Projektledare och Digitalt chef/Head of Digital. Under de senaste 10 åren har Ann-Charlotte arbetat främst med digitala affärsmodeller och E-handel. Erfarenheten kommer från arbete i storbolag som Bonnier, börsnoterade Ad Pepper media, start up bolaget Adlantic Media och från uppdrag via vårt egna bolag Baudin Media. 

222575_10150181034172179_6395664_n (kopia).jpg

SPECIAL SKILLS

  • E-Handel

  • Responsbaserad marknadsföring och försäljning (Lead generation, E-mailmarketing)

  • Omnichannel

  • Conversion optimization (CRO), A/B-testning

  • CRM, segmentering, Market Automation

  • Prenumerationstjänster, medlemskap/klubbar

  • Produktägare av webbplattform (EPI), ESP-system, PIM-system

  • Projektledning tekniska projekt och processer

  • Arbeta agilt och tvärfunktionellt

  • Förändringsledning

  • Erfarenhet inom Programmatic sales

  • Nordiska marknader